Kvinne ser på dokument
 
 
 

Nye regler arbeidsavtaler for eksisterende ansatte

Fra 1. juli 2024 er det kommet nye regler for innhold i arbeidsavtaler. Kravene gjelder nye arbeidsforhold som inngås 1. juli eller senere, men hva gjelder for eksisterende ansatte?

Gratis webinar | Se opptaket

Arbeidsgiver er ikke på eget initiativ forpliktet til å endre arbeidsavtalene
som er inngått før 1. juli.

Likevel er det slik at om ansatte ber om at deres arbeidsavtaler suppleres med det nye innholdet, så må arbeidsgiver etterkommet ønsket. Fristen for å oppdatere avtalene er to måneder fra den ansatte ba om det.

I dette webinaret ser vi nærmere på:

  • Hvilke krav stilles til arbeidsavtaler fra 1. juli 2024?  
  • Frister for oppdatering 
  • Bør du som arbeidsgiver tilby en oppdatering av alle eksisterende avtaler?  

Webinaret passer for ledere med personalansvar og deg som jobber med lønn og HR.

Webinaret holdes av

Tormod Johansen portrett

Tormod Johansen

Seniorrådgiver
Tormod er ekspert på lønns- og skattespørsmål. Han har lang fartstid som rådgiver og kursholder – og er kjent for sitt gode humør, kompetanse og engasjement.

Elin Heesen

Senior HR-rådgiver i Azets Consulting
Elin er sertifisert mangfoldsleder. I sitt virke arbeider hun tett på sine kunder både med arbeidsrettslige, personalrelaterte eller arbeidsmiljørelaterte problemstillinger. Hun er en racer på excel, digger digitalisering, og har arbeidet mye med likestillingsrapportering, HMS og mangfoldsledelse.

Få tilgang til opptaket

Ja, jeg vil at Azets sender meg innsikt, informasjon om tjenester og invitasjoner til arrangementer. Jeg kan når som helst redigere mine preferanser eller trekke tilbake mitt samtykke.

Hvordan Azets håndterer mine persondata er beskrevet her.

* Dette feltet er obligatorisk.