Fra 2021 får 1,5 millioner nordmenn sin egen pensjonskonto. På denne kontoen samles all innskuddspensjon fra både nåværende og tidligere arbeidsforhold. Målet med innføring av egen pensjonskonto er å gi den ansatte bedre oversikt over sin pensjon og mer pensjon for hver krone spart.
Valg den ansatte tar knyttet til egen pensjonskonto får potensielt stor betydning for deres fremtidige pensjon. For at den ansatte skal kunne ta velinformerte valg får arbeidsgiver et utvidet informasjonsansvar, både ved innføring av egen pensjonskonto og løpende gjennom arbeidsforholdet.
I dette webinaret lærer du:
- hva som endres i pensjonsreglene
- hva du som arbeidsgiver må gjøre for å oppfylle informasjonsansvaret
Foredragsholder
Tormod Johansen
SeniorrådgiverTormod er ekspert på lønns- og skattespørsmål. Han har lang fartstid som rådgiver og kursholder – og er kjent for sitt gode humør, kompetanse og engasjement.