Har du tenkt gjennom bedriftens personalprosesser i det siste? Har du sett kritisk på gjennomføringen og vurdert om det kan være andre mer effektive måter å gjøre dem på? I mange bedrifter gjøres mye på rutine og av gammel vane - for eksempel planlegging av bemanning gjennom året. Mange baserer bemanningen på fjoråret uten å se på justeringer som kan bidra til lavere kostnader. Vi vet at mange ledere unngår å se på mulighetene for å kutte personalkostnader i frykt for misfornøyde ansatte. I dette nettkurset ønsker vi å trekke frem noen områder din bedrift kan redusere kostnader uten at det går på bekostning av trivselen til de ansatte.
Vi vil se på ulike prosesser som kan gjøres mer effektivt og kostnadsbesparende, og samtidig komme med tips til gjennomføring. Målet er at du etter denne halvtimen skal kunne ta en kritisk gjennomgang av bedriftens prosesser og finne muligheter for forbedring.
I nettkurset vil vi gå gjennom:
- Områder og prosesser der det ofte er høye kostnader
- Kostnadsbesparing med særlig fokus på god planlegging
- Hvordan sørge for engasjerte ansatte
- Tips til hva du som leder kan se etter av forbedringer internt
Målgruppe:
Ledere med personalansvar