Ansvaret for å rapportere i a-meldingen samt å trekke skatt av fordeler ansatte mottar fra forretningsforbindelsene ligger nå på den som er den formelle arbeidsgiveren.
De nye reglene krever at arbeidsgivere har gode rutiner for å fange opp når ansatte mottar tredjepartsytelser/tredjepartsrabatter. Dette er spesielt viktig for å redusere konsekvensene ved en eventuell kontroll fra skatteetaten.
Har du oversikt og er oppdatert?
I denne halvtimen vil vi vise deg:
- Kort om de nye reglene og arbeidsgivers ansvar for rapportering
- Når er en rabatt skattepliktig?
- Personalrabatter
- Tredjepartsrabatter, inkludert bonusfordeler og kick back
- Rutiner for å fange opp tredjepartsytelser
Delta på dette nettkurset og få en oppdatering på gjeldende regler.
Kurset holdes av Tormod Johansen som ekspert på lønns- og skattespørsmål i Azets' kurs- og kompetanseavdeling. Han er en erfaren og anerkjent kursholder.
Målgruppe
Nettkurset passer for deg som har personalansvar og du som jobber med lønn i hverdagen.