Betaler din bedrift ut lønn, må bedriften levere A-melding som inngår i A-ordningen.
Hva er A-ordningen?
A-ordningen er rapporteringsordningen til Skatteetaten, Arbeids- og velferdsetaten og Statistisk sentralbyrå. Selve innrapporteringen heter A-meldingen og innbefatter:
- lønns- og trekkoppgaver
- terminoppgaver
- årsoppgaver for skattetrekk og arbeidsgiveravgift
- innmelding og utmelding fra arbeidstakerregisteret
- skjemaer fra NAV og SSB
Med ordningen unngår man dobbeltrapportering til flere etater. Det som leveres skal rapporteres fortløpende når den enkelte hendelse inntreffer.
Vi har systemer som tar for seg denne rapporteringen. Ønsker du hjelp til løpende rapportering på lønn, er våre lønnskonsulenter klare til å hjelpe deg.
Nettkurs om retten på sykepenger
På dette nettkurset går vi gjennom forutsetningene for å motta sykepenger og hvilke plikter du som arbeidsgiver har til å påse at det ikke kreves sykepenger på feil grunnlag.
Vi holder regelmessig nettkurs om forskjellige temaer.
Meld din interesse for å få invitasjoner til fremtidige nettkurs
La oss hjelpe deg med lønnsadministrasjonen
Ring 40 10 40 18
eller send inn skjema under, så tar vi kontakt for en uforpliktende prat.
Åpningstider:
kl. 08:00 - 16:00 mandag-fredag