Enkelt å komme i gang
Raskt og effektivt å opprette bruker hos Kravia slik at du kommer raskt i gang.
Enkelt å bruke
Med Kravia er det trygt og kjapt å ordne opp i utestående faktura.
Full kontroll med Kravia
Oversikt over alle utestående faktura og innkreving med en enkelt klikk
Inkassotjenester med Kravia
Alle selskaper trenger å få inn penger fra kundene sine til riktig og avtalt tid. Det er rett og slett avgjørende for å sikre bedriftens kontantstrøm og likviditet. Da trenger man også en solid metode for å håndtere både purringer og inkasso.
Kravia sin løsning er helintegrert, slik at innfordring kan håndteres direkte fra regnskapssystemet, eller via Kravia sin plattform. Når en sak gjøres opp, sendes enten et ferdig bokføringsforslag til regnskapssystemet, eller bokføringen kan håndteres automatisk.
Få kontroll på utestående fakturaer med Kravia
Kravia hjelper bedrifter få kontroll på og kreve inn utestående uavhengig av bedriftsstørrelse, antall utestående eller sum.
Ubetalte fakturaer kan ofte være ubehagelig å sende til innfordring. Med Kravia er du trygg på at kunden din blir behandlet riktig og skånsomt med deres dyktige saksbehandlingsteam og datadrevne innfordringsprosess.
Visste du at du kan få igjen penger på ubetalte fakturaer?
Når en kunde ikke betaler, har du allerede betalt inn MVA til staten for salget. Dersom fakturaen blir konstantert tapt, kan du kreve denne momsen tilbake i skattemeldingen. Dette er en rettighet mange bedrifter glemmer å benytte seg av.
Vi har satt opp en enkel guide til deg
- Fordringen må være definert som endelig tap: Du må ha forsøkt. Det betyr at det ikke er realistisk å få betalt - ved f.eks inkassoforsøk eller at kunden er konkurs
- Dokumentasjon er nøkkel: Du må vise til at du har prøvd å kreve inn pengene. Dette kan være purringer, inkassovarsler, eller konkursåpning hos kunden.
- Regnskapsmessig avskrivning: Tapet må være bokført som en tapt fordring i regnskapet ditt
- Juster MVA i skattemeldingen: Når tapet er konstatert, kan du korrigere merverdiavgiften i skattemeldingen (MVA-melding). Dette gjør du ved å føre den tilbake på riktig post for den perioden tapet ble konstatert
Hva er inkasso?
Inkasso handler om prosessen med å samle inn ubetalte krav og fordringer, enten det er fra kunder, leverandører eller andre aktører. Denne prosessen kan være krevende, spesielt hvis den innebærer langvarige forhandlinger eller rettslige tiltak. Effektiv inkasso sikrer at du får betalt for varer eller tjenester levert, og at bedriften din har de nødvendige likviditetene for å fungere optimalt.
Utfordringer med inkasso
Mange bedrifter møter på utfordringer når det kommer til inkasso, blant annet:
- Krevende og tidkrevende prosesser – mange selskaper bruker verdifull tid og ressurser på å følge opp ubetalte fakturaer.
- Mangel på ekspertise – det kreves spesifik kompetanse og erfaring for å håndtere inkasso på en profesjonell måte, noe mange bedrifter ikke har internt.
- Risiko for tap – dårlig håndtering av inkasso kan føre til at krav ikke blir innfridd, noe som kan gå på bekostning av bedriftens økonomi.
Effektiv inkasso gir flere fordeler for din bedrift, blant annet:
- Bedre kontantstrøm – du får inn penger raskere og får bedre kontroll over likviditeten.
- Redusert administrativ byrde – ved å delegere inkassotjenestene til eksperter kan du bruke tiden din på andre forretningskritiske oppgaver.
- Forbedret kundeforhold – profesjonell og fair håndtering av utestående krav kan styrke forholdet til kundene, selv etter at en betalingsutfordring har oppstått.
- Reduserte tap – ved å få eksperthjelp reduserer du risikoen for tap på ubetalte krav.
Kravia - en transparent, genuin og agil løsning
Kravia er regnskapsførerens beste venn, og bedriftens enkleste løsning for å følge opp manglende betalinger. Kravia er et teknologiselskap med ambisjon om å snu inkassobransjen på hodet, og er allerede godt i gang med sine over 40.000 kunder.
Fordeler med Kravia
- I Kravia har du tilgang til et mangfold nyttige verktøy for å ha kontroll på utestående faktura
- Du kan til enhver tid logge inn for å sjekke status på en sak eller analysere totalt utestående
- Du eller kontaktpersonen din i Kravia kan tilpasse løsningen etter behov ved å endre innstillingene
Kravia – din partner for effektiv inkasso
For å gjøre inkassotjenestene enda enklere og mer effektiv, har vi i Azets inngått et samarbeid med Kravia, en ledende partner innen digitale inkassotjenester. Kravia tilbyr et brukervennlig verktøy som kan hjelpe din bedrift med å automatisere prosessen med kravhåndtering, samtidig som det gir deg bedre innsikt i hvordan kravene blir behandlet.
Med Kravia får du:
- Automatisering av inkassoprosessen – strømlinjeformet håndtering av krav via digitale plattformer.
- Kraftig datainnsikt – få tilgang til detaljerte rapporter og analyser som gir deg bedre kontroll på inkasso.
- Reduserte administrative kostnader – automatisering gjør prosessen raskere og mer kostnadseffektiv.
Kravia - din nye partner for innfordring
La oss hjelpe deg med en rask og effektiv løsning for purring og inkassotjenester. Bestill Kravia idag.