Automatisering gir mer tid
Ved å automatisere og integrere ulike oppgaver fjerner vi tidssløsende manuelle prosesser.
Kvalitetssikring
Du kan være trygg på at dataen vi prosesserer for deg overholder satt standard.
Effektivisering
Gjennom effektivisering av prosesser, effektiviserer vi også tiden din som du kan bruke på verdiskapning.
EHF standard knytter deg sammen med dine forretningspartnere
EDI (Electronic Data Interchange) er elektronisk overføring av strukturerte data. Et felles format for denne type overføring kalles EHF. Dette bidrar til en effektiv elektronisk handel. Vi lever av å digitalisere våre kunders forretning med omverden. Konkret, leverer vi rådgivning, programvare og tjenester som kobler våre kunders systemer sammen med andre partneres systemer. Uavhengig av forretningssystem kan vi enkelt og raskt sørge for at varekatalog, ordre, bekreftelse, faktura og pakkseddel utveksles elektronisk mellom ditt system og dine forretningspartneres.
Bli med på utviklingen
Det skjer store endringer i hvordan bedrifter handler med hverandre. Kravene om lavere administrasjonskostnader presser fram behovet for mer effektive rutiner. Med EDI fra Azets kan du være med på utviklingen innen den elektroniske handelen i bedriftsmarkedet.
- Raskere håndtering av ordre
- Redusert administrasjon
- Økt kvalitet på ordre- og varehåndteringen
- Raskere leveranser og betaling
EDI i praksis
Med EDI flyter alle meldingene mellom leverandører og kunder elektronisk, etter definerte og avtalebestemte kriterier. Når en kunde bestiller en vare sørger EDI for at informasjonen gjøres om til et standardisert format, slik at meldingen går direkte inn i leverandørens system. Hvis leverandøren skulle ønske å se på bestillingen før ordren bekreftes, kan det gjøres med et tastetrykk.
Systemet kan også automatisk generere en ordrebekreftelse, som så sendes tilbake til kundens systemer via EDI. Alt dette skjer i løpet av sekunder. Når varen er levert, sendes det automatisk en faktura fra leverandøren, rett inn i kundens økonomisystem for videre behandling. Og når fakturaen er godkjent og betalingen er utført, går det en melding tilbake om at ordren er oppgjort.
EHF- infrastruktur for ehandel
Nå er det slutt på å bruke mye tid på konsulenter for å koble seg opp mot elektroniske handelspartnere. EHF er en løsning for automatisk implementering mot handelspartnere. Infrastrukturen gjelder også for ordre, ordrebekreftelse og varekatalog. EDI-teamet i Azets har som første aksesspunkt i Norge satt i produksjon elektroniske ordre og ordrebekreftelser gjennom den nye EHF standarden. EHF-Standarden er basert på PEPPOL (Pan-European Public Procurement OnLine) som er den første tvers igjennom internasjonale standarden som vil dekke elektronisk handel på tvers av landegrensene.
Snakk med oss og finn din løsning
Sammen finner vi ut av hva våre løsninger kan gjøre for deg og bedriften din. Fyll ut skjemaet, så tar vi snarlig kontakt for en uforpliktende prat.
Du kan også ringe oss: