top banner image
 
 
 

EDI og integrasjon

Mange er kjent med AutoInvoice, eFaktura, EHF faktura. Dette er teknologier som eliminerer papir, og kjører transaksjonene elektronisk i stedet. EDI-teamet benytter EHF og digitaliserer fakturering, ordre, ordrebekreftelse og varekatalog for bedrifter i Norge.

Kontakt oss for løsninger

window-setting.svg

Automatisering gir mer tid

Ved å automatisere og integrere ulike oppgaver fjerner vi tidssløsende manuelle prosesser.

protection-check.svg

Kvalitetssikring

Du kan være trygg på at dataen vi prosesserer for deg overholder satt standard.

timer-half-3.svg

Effektivisering

Gjennom effektivisering av prosesser, effektiviserer vi også tiden din som du kan bruke på verdiskapning.

EHF standard knytter deg sammen med dine forretningspartnere 

EDI (Electronic Data Interchange) er elektronisk overføring av strukturerte data. Et felles format for denne type overføring kalles EHF. Dette bidrar til en effektiv elektronisk handel. Vi lever av å digitalisere våre kunders forretning med omverden. Konkret, leverer vi rådgivning, programvare og tjenester som kobler våre kunders systemer sammen med andre partneres systemer. Uavhengig av forretningssystem kan vi enkelt og raskt sørge for at varekatalog, ordre, bekreftelse, faktura og pakkseddel utveksles elektronisk mellom ditt system og dine forretningspartneres.

Bli med på utviklingen

Det skjer store endringer i hvordan bedrifter handler med hverandre. Kravene om lavere administrasjonskostnader presser fram behovet for mer effektive rutiner. Med EDI fra Azets kan du være med på utviklingen innen den elektroniske handelen i bedriftsmarkedet.

 

  • Raskere håndtering av ordre
  • Redusert administrasjon
  • Økt kvalitet på ordre- og varehåndteringen
  • Raskere leveranser og betaling

EDI i praksis

Med EDI flyter alle meldingene mellom leverandører og kunder elektronisk, etter definerte og avtalebestemte kriterier. Når en kunde bestiller en vare sørger EDI for at informasjonen gjøres om til et standardisert format, slik at meldingen går direkte inn i leverandørens system. Hvis leverandøren skulle ønske å se på bestillingen før ordren bekreftes, kan det gjøres med et tastetrykk.

Systemet kan også automatisk generere en ordrebekreftelse, som så sendes tilbake til kundens systemer via EDI. Alt dette skjer i løpet av sekunder. Når varen er levert, sendes det automatisk en faktura fra leverandøren, rett inn i kundens økonomisystem for videre behandling. Og når fakturaen er godkjent og betalingen er utført, går det en melding tilbake om at ordren er oppgjort.

EHF- infrastruktur for ehandel

Nå er det slutt på å bruke mye tid på konsulenter for å koble seg opp mot elektroniske handelspartnere. EHF er en løsning for automatisk implementering mot handelspartnere. Infrastrukturen gjelder også for ordre, ordrebekreftelse og varekatalog. EDI-teamet i Azets  har som første aksesspunkt i Norge satt i produksjon elektroniske ordre og ordrebekreftelser gjennom den nye EHF standarden. EHF-Standarden er basert på PEPPOL (Pan-European Public Procurement OnLine) som er den første tvers igjennom internasjonale standarden som vil dekke elektronisk handel på tvers av landegrensene.

Les mer om EHF-standarden

Snakk med oss og finn din løsning

Sammen finner vi ut av hva våre løsninger kan gjøre for deg og bedriften din. Fyll ut skjemaet, så tar vi snarlig kontakt for en uforpliktende prat. 

Du kan også ringe oss:

40 10 40 18 

Ja, Azets kan håndtere min forespørsel. Jeg aksepterer at Azets mottar og lagrer mine kontaktopplysninger i overenstemmelse med Azets Privacy Statement

Ja, jeg vil at Azets sender meg innsikt, informasjon om tjenester og invitasjoner til arrangementer. Jeg kan når som helst redigere mine preferanser eller trekke tilbake mitt samtykke.