MS Business Central
 
 
 

Enterprise Resource Planning gjort enkelt og skybasert

MS Business Central - én enkel plattform som samler forretningsprosesser, sporer beholdningen gjennom hele verdikjeden og lar deg enkelt skalere virksomheten.

Ta kontakt for løsning

Business Central: en alt-i-ett løsning for bedriftsressursplanlegging

Microsofts Dynamics 365 Business Central er den optimale digitale skybaserte ERP-løsningen for din bedrift.

Microsofts skybaserte Business Central-løsning gir små og mellomstore bedrifter muligheten til å sikre forretningskontinuitet. Du kan automatisk trekke systemer og prosesser sammen for å administrere økonomi, salg, service og drift, samt koble til tredjepartsapplikasjoner som lønn, bank, CRM eller bransjespesifikke systemer.

Business Central gjør det mulig for dine ansatte å ha enkel tilgang til data, funksjonalitet og forretningsapplikasjoner akkurat der de trenger dem.

Business Central gir deg:

  • Plattform og funksjoner som er lette å bruke
  • Skalerbar og sikker skyplattform
  • Omfattende sett med alltid oppdaterte funksjoner
  • Datasikkerhet og andre overholdelser

 

 

Product-image-Business-Central-SaaS-800x800-1-1.png

Sikkerhet

Business Central bruker Azure Active Directory (Azure AD) som autentiseringsmetode, som automatisk settes opp og administreres for deg.

  • Månedlig tjenestetilgjengelighet er 99,9 %
  • I tilfelle nødgjenoppretting er nødvendig, er failover/gjenopprettingspunkt målet mindre enn 24 timer.

Vi kan hjelpe deg med å forbedre bedriften din

Ved hjelp av vårt løsningsorienterte ekspertteam kan vi ta systemet og bedriften din til et helt nytt nivå.

Vi kan lage utvidelser rundt din Business Central-løsning samtidig som vi holder kjerneløsningen oppdaterbar.

Vi tilbyr også et bredt spekter av ferdiglagde komponenter og tilleggsprogrammer uten å måtte legge til en eneste linje med kode.

Product-image-Business-Central-circle-1200x767.png

Gjør din bedrift-visjon til virkelighet

Essensiell eller Premium-lisens?

Business Central kommer i to forskjellige lisenser, Essential og Premium.

Essentials dekker alle de vanligste forretningsprosessene og funksjonene som økonomi, innkjøp, salg, prosjekter, forsyningskjede og lager. De fleste bedrifter har denne lisensen.

Premium dekker alt ovenfor samtidig som det støtter prosesser og funksjoner knyttet til produksjon og serviceadministrasjon.

Programvare som en tjeneste (SaaS)

SaaS (fra engelsk Software as a Service) støtter virksomheten din gjennom tider med endring ved å holde dem oppdatert automatisk. Med SaaS får du også fart på markedet, innovativ funksjonalitet og et konkurransefortrinn – alt du trenger for å møte og overvinne eventuelle nye krav.

SaaS lar deg også dra nytte av Microsofts Power Platform-økosystem med mange ferdiglagde integrasjoner, apper, datainnsikt og andre verdiøkende løsninger.

Forbi grenser

Business Central kan støtte flere selskaper så vel som internasjonale virksomheter og oppfyller lovkravene i forskjellige land. Løsningen har også flere språkinnstillinger tilgjengelig.

Forvandle virksomheten din med Microsofts Power Platform

Business Central er fullt integrert med Office 365, inkludert Outlook, Word, Excel og PowerPoint, noe som gjør det til et naturlig valg for Office 365-brukere og gir en familiær følelse.

Microsofts Power Platform er en intuitiv, utvidbar plattform med low-code verktøy som hjelper deg med å transformere virksomheten din uten omfattende kunnskap om software utvikling.

Du kan analysere data gjennom Power BI, bygge løsninger i Power Apps, automatisere prosesser i Power Automate og lage intelligente chatbots med Power Virtual Agents-verktøyet.

Microsoft Power Platform gir alle brukerne dine – uavhengig av deres tekniske evner – mulighet til å samarbeide og bygge transformasjonsløsninger på tvers av organisasjonen.

 

MC Power Platform-1.png

Rollespesifikke fordeler ved å bruke Business Central

Business Central kommer med et sett ferdiglagde roller som du kan tilpasse for å gi brukerne rask tilgang til informasjon som er relevant for deres rolle i selskapet.

De ferdiglagde rollene inkluderer regnskapsfører, forretningsfører, dispatcher, salgsordrebehandler, produksjonsplanlegger, salgs- og relasjonsansvarlig, administrasjon etc.

I fanene kan du se noen av nøkkelfunksjonene for noen av rollene.

Vi kan selvfølgelig hjelpe deg med å tilpasse de ulike rollene slik at de passer din bedrifts spesifikke behov.

wallet-3.svg

Finans

Finansmodulen inneholder sanntidsregnskap og verktøy for å automatisere og redusere manuelt arbeid, for eksempel avstemminger, regnskap og månedsavslutninger.

Økonomiske rapporter kan genereres direkte fra ERP eller gjennom Microsoft Power BI-analyse. Dette reduserer behovet for Excel og manuell rapportering betydelig.

Vi kan berike ERP med resirkulering av kjøpsfakturaer og godkjenningsfunksjoner, som er integrert direkte i Business Central.

business-trade.svg

Salg og innkjøp

Bygg bedre relasjoner med leverandørene dine og konverter de beste tilbudene til bestillinger.

Salgs- og innkjøpsmodulen muliggjør en strømlinjeformet salgsordre/tilbud/kontraktprosess som minimerer manuelle feil og gir entydig informasjon om kunder, leverandører, salgshistorikk og kommende oppgaver.

window-pie-graph.svg

Produksjon

Produksjonsmodulen er i stand til å beregne og optimere din produksjonskapasitet og ressursene som trengs for å forbedre produksjonsplaner og møte kundenes etterspørsel. Det er også mulig å opprettholde riktig lagerantall ved automatisk beregning av lagernivåer, ledetider og ombestillingspoeng.

checklist-pen.svg

Inventar og lager

Inventory-modulen gjør det mulig for bedriften din å fylle på varebeholdningen optimalt og hjelper til med å lage innkjøpsordrer med salgsprognoser og forventet lagerutarming. Løsningen gir deg et helhetlig syn på lager ved å spore produkthendelser og forsendelser basert på lagerplasseringer, plantegninger og dimensjoner på lageret.

Microsoft AI, Copilot, som en del av Business Central 

 
Microsoft har integrert sin egen kunstige intelligens, Copilot, i Business Central. Copilot gir verdifulle forbedringer til Business Central-brukere, og hjelper organisasjoner med å oppnå bedre resultater på en smartere måte. 
 

Fordeler med Microsoft Dynamics 365 Copilot for Business Central-brukere: 

  • Effektivitet: Copilot muliggjør fullskala utnyttelse av AI i ERP-prosesser. Det genererer automatisk innhold som produktinformasjon, meldinger og salgsordrer, og effektiviserer dermed daglige oppgaver. 
  • Forbedret kundeservice: Copilot hjelper brukerne med å lage innhold av høy kvalitet, noe som forbedrer kundeservicen. For eksempel kan salgsordrer behandles raskere og mer nøyaktig. 
  • Brukervennlighet: Copilot forbedrer brukervennligheten i ERP, og sparer tid og krefter. Brukerne trenger ikke å være dataforskere; de kan fokusere på kjerneoppgavene i virksomheten. 
  • Frigjør kreativitet: Med Copilot kan ansatte konsentrere seg om kreativitet og strategisk tenkning, mens rutineoppgaver håndteres automatisk.

Nye ESG-rapporteringsfunksjoner i MS D365 Business Central

Funksjoner som støtter overvåking og rapportering av klimagassutslipp, som for eksempel bærekraftsregnskap, bærekraftsjournaler og bærekraftsoppføringer, er blitt lansert i Business Central. For øyeblikket har du tilgang til flere rapporter som gjør utslippsanalyse og overvåking enkle og nøyaktige. Funksjonene blir kontinuerlig videreutviklet.

Hvorfor Azets?

Azets har levert Microsoft Dynamics-systemer siden 2001 og er en av de største Business Central-leverandørene i Norden.

Vi er spesialisert på nordiske implementeringer og har mer enn 100 ERP-fagfolk lokalisert i alle de fire nordiske landene.

Vi jobber tett med Microsoft for å sikre at ekspertisen og løsningene som tilbys våre kunder er toppmoderne.

Vår omfattende bransjeekspertise og gode forståelse av våre kunders virksomheter og behov har resultert i flere langsiktige relasjoner.

Vi er stolte av vår merittliste med å levere prosjekter som holder budsjett og tidsplan.

Våre kontinuerlige tjenester sikrer at dine IT-ledere kan sove bedre og fokusere på andre oppgaver, ettersom vi dekker og håndterer alle dine ERP-relaterte problemer.

Vi er enkle å nå og svarer raskt for å sørge for at din ERP-løsning alltid er oppe og går.

Støttetjenester

Målet med støttetjenester er å administrere proaktive handlinger på en strukturert måte og reagere effektivt når det er nødvendig.

Overvåkings- og støttetjeneste løser mulige problemer i applikasjoner så snart som mulig for å minimere ulempene som påføres kunden.

Azets tilbyr systematiske vedlikeholdstjenester for å proaktivt vedlikeholde løsningen for å sikre systemoperabilitet.

For endrings- og utgivelsesadministrasjon tildeler Azets et endringslederteam for å holde kundenes løsninger oppdatert og proagere med både feil og forretningsbehov.

Tjenestedriften kontrolleres i henhold til ITIL-policyer (Information Technology Infrastructure Library) og Agile/Scrum-metoder i henhold til retningslinjer for kvalitetsstyringssystem.

Azets fungerer naturligvis som en integrator med kunders tredjeparter for å dekke den jevne serviceopplevelsen.

Product-image-Business-Central-Continuous-services-1000x1000.png

Bruker du Microsoft Dynamics NAV eller Business Central, men din nåværende partner oppfyller ikke forventningene?

_0060_shutterstock_667716418.jpg

Noen ganger møter vi kunder med:

  • Et system som ikke er fullt implementert
  • Brukere som synes systemet er komplisert å bruke
  • Et system som er teknisk utdatert
  • En nåværende partner som ikke er i stand til å skaffe de nødvendige utviklingsressursene for å støtte virksomheten.

I slike tilfeller er det mulig å bytte partner, hvor vedlikehold, utvikling og lisensadministrasjon av systemet ditt vil bli overført til Azets. Ved hjelp av vårt løsningsorienterte team kan vi ta ditt system og ekspertise til et helt nytt nivå.

Ønsker du mer informasjon om hvordan du bytter Business Central Partner?

Lær mer

Hvorfor Azets?

Azets er et kunnskapshus som leverer tjenester innen regnskap, lønn, skatt, revisjon, rådgivning og forretningsekspertise – både digitalt og lokalt.

Som den ledende leverandøren av tjenester i Storbritannia og Norden, er vi klare til å optimalisere virksomheten din.

Vi hjelper virksomheter i alle former og størrelser med å nå sine mål. Kontakt oss gjennom dette skjemaet for mer informasjon om hvordan vi kan lage den perfekte løsningen for din bedrift.

Du kan også ringe oss:

40 10 40 18 

Fyll inn skjema og få mer informasjon

Vi kontakter deg så fort som mulig.

Ja, Azets kan håndtere min forespørsel. Jeg aksepterer at Azets mottar og lagrer mine kontaktopplysninger i overenstemmelse med Azets Privacy Statement

Ja, jeg vil at Azets sender meg innsikt, informasjon om tjenester og invitasjoner til arrangementer. Jeg kan når som helst redigere mine preferanser eller trekke tilbake mitt samtykke.