FAQ: Svar på de vanligste spørsmålene vi får
På denne siden har vi samlet informasjon om hvordan du får svar på de spørsmålene vi oftest får fra våre brukere på skjema, chat og telefon.
Hvordan kommer jeg i kontakt med en person i Azets?
Ring til sentralbordet på 40 10 40 18. De har full oversikt over alle ansatte i Azets og hvordan du kan komme i kontakt med dem.
Sjekk denne siden med lenker til alle våre lokalkontorer. På siden det blir lenket til finner du kontaktinformasjon til lokalkontoret.
Lønnsslipp
Dersom du har fått ny telefon må du sette opp 2FA på nytt. Send oss en e-post på 2fa.support@azets.com så hjelper vi deg med dette.
Lønnsslippen din ligger i portalen/appen Azets Cozone. Du må ha et brukernavn og passord for å få tilgang til den.
På grunn av personvern kan Azets ikke gi deg brukernavn og passord på telefon, mail eller chat.
Den raskeste måten å få brukernavn og passord på er å kontakte din nærmeste leder eller lønnsavdelingen i din organisasjon. Azets skal ikke kontaktes direkte.
Dersom du opplever feil på din lønnsslipp må dette tas med din nærmeste leder. Vi i Azets har dessverre ikke muligheten til å gjøre endringer uten at dette kommer fra våre kontaktpersoner i bedriften det gjelder.
For å få kopi av dine tidligere lønnsslipper må du ta kontakt med din nærmeste leder i bedriften. De kan hjelpe deg med å få tidligere lønnsslipper.
For å få utbetalt dine feriepenger må du kontakte din nærmeste leder.
Dersom du har feriepengene til gode på grunn av at du ikke har tatt ut ferie, så skal arbeidsgiver betale ut feriepengene når du slutter. Disse feriepengene skal dekke lønnsbortfallet du har når du skal avvikle ferie hos din nye arbeidsgiver.
Har arbeidsgiver allerede betalt feriepengene til deg, men trukket deg i lønn for feriedagene, skal du ha tilbake lønn for de feriedagene som ikke er avviklet når du slutter.
Har du brukt opp alle dagene med omsorgspenger, har du ikke rett på lønn eller omsorgspenger om du må være hjemme med sykt barn. Du må prøve å komme til en løsning sammen med din arbeidsgiver. Det er opp til arbeidsgiver om du for eksempel kan få velferdspermisjon, ta ut ferie, avspasere, eller om det finnes andre muligheter.
Regnskap
For å kunne gi deg en pris er vi avhengig av informasjon om ditt selskap samt dine behov. For å få et tilbud fra oss kan du ringe oss på 40 10 40 18 innvalg 1 eller sende oss en mail på kundesenter.no@azets.com. Da vil vi gå gjennom deres behov og finne den beste løsningen som passer for deg og din bedrift.
Skal du sende en tilbudsforespørsel skal du sende den til kundesenter.no@azets.com om du har spørsmål eller lurer på noe rundt dette kan du ringe inn til oss på 40 10 40 18 innvalg 1.
Du kan kontakte sentralbordet vårt på 40 10 40 18 innvalg 2, eller sende en mail til kundesenter.no@azets.com som så hjelper vi deg videre.
Vi har flere dyktige regnskapsførere som sitter på kompetanse på ulike systemer fordelt ut over kontorene våre. Vi har tilsvarende systemer til Fiken og kan bistå dere med alt fra full bokføring eller kun deler av regnskapet etter deres behov.
Vi har mange dyktige regnskapsførere som sitter på kompetanse på ulike systemer. Dette gjør at vi har en stor bredde i ulike systemer vi kan føre regnskap og lønn i samt at det er mer fleksibelt for deg som kunde når du skal se etter ny regnskapsfører. Ring inn til oss på 40 10 40 18 innvalg 1 for en uforpliktende prat.
Faktura
Er du regnskapsfører og trenger kopi av en faktura må du ta kontakt med kundeansvarlig for den kunden det gjelder. Da kan du ringe inn til 40 10 40 18 innvalg 2, eller så kan du sende en mail til kundesenter.no@azets.com med nødvendig informasjon.
Mange av våre kunder benytter en fakturaløsning via oss. Dette fører til at fakturaene blir sendt ut fra våre domener til våre kunders kunder. På fakturaen vil logoen vår stå, men hvis du ser på avsenderen på fakturaen vil du se hvilken bedrift som har sendt fakturaen. Har du spørsmål vedrørende fakturaen må du ta kontakt med din kontaktperson hos bedriften som har sendt deg fakturaen.
Opplever du at det er feil på fakturaen må det tas kontakt med deres kontaktperson hos den bedriften det gjelder. Hvis du allerede er kunde av Azets og har mottatt en faktura fra oss bes det om å ta kontakt med deres kundeansvarlig i Azets.
Hvis du har fått en faktura fra oss som slutter på ...@azets.com skal denne være trygg å åpne. Fakturaene vi sender ut på e-post inneholder kun en PDF fil og fakturanummer. Er du likevel usikker anbefaler vi at du tar kontakt med din kundeansvarlig dersom du er kunde eller ringer inn på 40 10 40 18 innvalg 2.
Send fakturaen som et pdf-vedlegg til: insight.no.regnskap@azets.com. Selskapet er også registrert i ELMA-registeret og kan motta faktura på EHF. Vil du sikre rask behandling av fakturaen, merker du den med et PO-nummer du får av bestiller hos Azets.
Din kundeansvarlig har mest grundig informasjon om din faktura. Sentralbordet og salg har ikke tilgang til informasjon om din faktura og oppgaver som er utført.
Er du i tvil om hvem din kundeansvarlig er, kan du kontakte sentralbordet på 40 10 40 18 (innvalg 2).
Jobb
Du finner våre ledige stillinger i Azets her og ledige stillinger gjennom vårt bemanningsbyrå her. Finner du ikke en ledig stilling er du velkommen til å legge igjen din CV.
Nei, i utgangspunktet er ikke dette noe vi tilbyr hos oss. Du er velkommen til å søke på våre ledige stillinger.
Det er flere muligheter og ulike utdanningsløp som kan føre til en jobb innen regnskap. Les mer om våre muligheter for nyutdannede, og hva vi ser etter på våre karrieresider.
For mer informasjon om hva som skal til for å bli regnskapsfører/autorisert regnskapsfører, se her.
Gå til karriere-sidene på nettsidene. Skjemaene der går direkte til Azets rekrutterere, så ved å bruke dem er du sikret at henvendelsen kommer til riktig person.
Rådgivning
Hvis du allerede har avtale på bistand i Visma eAccounting med oss kan du booke time HER, hvis du ikke har avtale og ønsker å bli kunde kan du sende en mail på kundesenter.no@azets.com eller ringe inn til 40 10 40 18 innvalg 1 så setter vi opp en avtale for deg.
Her kan du lese mer om hva vi kan tilby i Visma eAccounting og her kan du se prisene våre.
Omdannelse av selskap kan vi så klart hjelpe deg med. Ta kontakt med oss på 40 10 40 18 innvalg 1, så skal vi få ordnet dette.
Trenger du hjelp med å oppstart av selskap så kan vi hjelpe deg med dette. Da kan du sende oss en mail til kundesenter.no@azets.com eller ringe inn til oss på 40 10 40 18 innvalg 1 så skal vi hjelpe deg videre. Da vil vi samle inn nødvendig informasjon og sette deg i kontakt med en av våre salgskonsulenter som kan gi deg et pristilbud på dette.
Vi har et eget team i Azets som bistår DNB Regnskap kunder. Du kan lese mer om dette her. Ønsker du mer informasjon eller å sette opp en avtale med oss kan du ringe oss direkte på 40 10 40 18 innvalg 1 eller sende en e-post til kundesenter.no@azets.com.
Dersom du har en rådgivningsavtale med Azets SmartAccounting har du fått en egen velkomstmail med informasjon om hvordan du booker time i bookingkalender. Bruk innloggingsinformasjonen du har fått på mail når du booker time. Du finner link til bookingkalender her. Husk å huk av på rett regnskapssystem før du booker tid.
Alle våre konsulenter vil ringe deg opp på ditt telefonnummer dersom ikke annet er avtalt. Våre konsulenter har mulighet til å bistå deg over teams og deling av skjerm.
Lønn
Våre lønnssystemer mottar og deler data med flere HRM-systemer. Vennligst ta kontakt med oss for å vite hva vi kan tilby dere.
Vi bruker bla. Visma Lønn, Visma.net Payroll og HRM Enterprise. Dersom dere har behov for å føre lønn på andre systemer skal vi kunne bistå dere med dette.
Bruk kundeskjemaet vårt eller ring inn på 40 10 40 18 innvalg 1.
Azets hjelper kunder med bla. følgende systemer:
- Visma Lønn
- Visma Enterprise HRM
- Visma.net Payroll 2
- 4SevenOffice
- 4Unit (Agresso)
- Aditro
- Huldt&Lillevik
- OCS
- SAP
- Tripletex
- Xledger
Azets har som nevnt kjennskap til de fleste lønnssystemer slik at vi kan bistå våre kunder på deres system. Dette avhenger imidlertid av at Azets får tilgang til lønnssystemet via Citrix, eller er til stede på kundens lokasjon.
Ønsker du mer informasjon om dette kan dere ringe inn på 40 10 40 18 innvalg 1 eller benytte vårt kontaktskjema.
Dette bistår vi gjerne med. Vennligst ta kontakt med oss i kundeskjema eller ring inn til oss på 40 10 40 18 innvalg 1. Våre åpningstider er 08.00 - 16.00 hverdager.
Våre lønnssystemer kan motta datainput fra flere tredjeparts/eksterne systemer. Ta kontakt dersom med oss, dersom ønsker mer informasjon angående dette.
Azets bistår gjerne med dette. Vennligst ta kontakt med oss for videre dialog, ring oss på 40 10 40 18 innvalg 1 eller ta kontakt via vårt kontaktskjema.
For reiser og utlegg så benytter vi Visma.net Expense i alle land i Norden. For timer og fravær benyttes Cozone. Hvis behov for funksjonalitet ut over Cozone benytter vi Quinyx i alle land, og vi er sertifisert partner og tar på oss hele implementeringen og support på dette.
Har du flere spørsmål angående dette ta kontakt med oss på 40 10 40 18 innvalg 1 så vil vi kunne hjelpe deg videre.
Vi har systemer som løser prosjekt - og timeføring. For å skreddersy en løsning tilpasset deres behov vennligst kontakt oss på 40 10 40 18 innvalg 1 eller legg igjen en henvendelse via vårt kontaktskjema.
Hvis du er usikker på hvem som er kundeansvarlig for dere kan du ringe oss på 40 10 40 18 innvalg 2 så hjelper de deg med å finne ut hvem som er deres kundeansvarlig. Ved inngåelse av avtale skal dere også ha fått informasjon om hvem deres kundeansvarlig er.
Ønsker du å sette ut lønnen til oss er dette selvfølgelig noe vi kan bistå med. For å kunne hjelpe dere videre kan du sende oss en mail på kundesenter.no@azets.com eller ringe oss på 40 10 40 18 innvalg 1. Da vil vi ta nødvendig informasjon fra deg og få våre lønnskonsulenter til å ta kontakt med deg.
Andre spørsmål
Våre åpningstider er alle ukedager 08.00 - 16.00. Vi holder stengt i helger og alle røde helligdager.
Noen av kontorene er ubemannet noen ukedager og tidspunkter på dagen, men vi er da tilgjengelig digitalt.
For å komme i kontakt med din kontaktperson kan du ringe vårt sentralbord på 40 10 40 18 innvalg 2 eller sende en e-post direkte til kundesenter.no@azets.com.
Du får raskest svar hvis du bruker dette skjemaet for å kontakte Azets. Det sitter personer som sorterer disse henvendelse til den riktige regnskapsfører.
Har du problemer med å komme inn i Cozone skal du alltid henvende deg til din nærmeste leder - som kan gi beskjed til sin kundeansvarlig i Azets som kan hjelpe dere med disse problemene.
På grunn av personvern kan Azets ikke oppgi brukernavn eller passord over telefon eller på mail uten mer informasjon fra din kundeansvarlig hos oss.
Den raskeste metoden å få fikset dette er å kontakte din kundeansvarlig i Azets. Du trenger ditt navn og navn på organisasjonen som Azets har avtalen med for å få tilsendt brukernavn og passord.
Har du behov for å snakke med en av våre ansatte kan du ringe inn til oss på 40 10 40 18 (innvalg 2) så hjelper vi deg videre der.
Ønsker du å behandle fakturaer i EHF-formatet, har vi stor kompetanse på å gjøre fakturaflyten elektronisk på alle nivåer. Besøk denne nettsiden om EHF og EDI eller ring inn til oss på 40 10 40 18 (innvalg 1) så vil vi samle nødvendig informasjon, og be en av våre IT konsulenter om å ta kontakt med deg angående dette.
Oversikt over alle kurs, seminarer og webinarer finner du her - link til seminarer og webinarer. Her er det oversikt over kommende arrangementer som du kan melde deg på, men også en mulighet for å se gratis webinarer som allerede er avholdt - Webinarer on demand
Trenger du en vikar har vi flere muligheter. Vi kan tilby uteoppdrag av våre konsulenter hvor de kan sitte inhouse hos dere eller jobbe via skyen. Vårt bemanningsbyrå er også behjelpelige til å finne vikarer. Ønsker du mer informasjon eller trenger vikar kan du ringe oss på 40 10 40 18 (innvalg 1).